BTW czy ktoś mógłby wyklarować na czym polega odczuwalna różnica przy prowadzeniu auta na standardowych 195mm oponach i nico szerszych 225mm.
Alez to bardzo proste. Nie chodzi tu nawet o szerokośc opony ale bardziej o jej wysokość (profil). Skoro masz opony o szerokości 225 to pewnie ich wysokość to 40 lub 45 mm. teraz wyobrax sobie że wjechałes taka oponą w koleinę która ma jakąś tam głębokość. Opona o wys. 65 (195 które miałeś wczesniej miały zapewne taka wys) dużo latwiej wyjedzie z tej koleiny, ponieważ ma wyższy profil tzn. jest na jej boku wiecej gumy . Opona o wys 40 czy 45 mm bedzie sie po prostu odbijala od brzegów koleiny i bedziesz miał wrażenia rzucania autem. Niestety ale nasze drogi nie są przystosowane do tak niskiego profilu opon
Szukajka pokazuje głównie 1,6 :P
a mi chodzi o 1,8T
2 pytania:
1. jaki konkretny model/e świecy?
2. Czy samodzielna wymiana to prościzna, czy jak zdejmę cewki to się okaże, że potrzebuję superturbowypasmegalkucza?
Ja mam napewno NGK tylko nie jestem pewien oznaczenia PFRQ6 alboPFR6Q jakoś tak ale nie pomylisz sie napewno bo w katalogu NGK jest przypisany tylko jeden model. CO do wymiany to nie sadze zeby byl problem - co prawda tylko sie przygladalem ale sprawa byla prosta. Ostatecznie jak odkrecisz cewke i nie bedziesz umiał odkrecić swiecy to zrezygnujesz i pojedziesz do mechanika, nic sie nie stanie.
Tak jak kolega wyżej pisał świeca NGK oznaczenie PFR6Q. Do wykręcenia świecy potrzebny jest klucz do świec o rozmiarze 16, bez klucza do świec będzie ciężko chyba że się ma nasadki "długie" i przedłużkę to powinno pójść.
Jak się ma klucz 16 do świec który kosztuje około 7zł :P wtedy wymiana to prościzna. :wink: Bo zakładam że klucze imbusy masz??:P Imbus 6 jest potrzebny do odkręcenia cewki.
nie specjalnie się wpatrywałem w te cewki, ale jakoś nie wypatrzyłem tam śrubki co by je trzymała. Na wierzchu jest czy schowana?
klucz do świec i imbusy mam :szeroki_usmiech
u mnie każda cewka jest przykręcona na śrubki imbusowe a jak jest u Ciebie to nie wiem pewnie masz już u siebie te cewki na wcisk, ale jak nie ma śrubek to problem z głowy
Klucz do świec masz więc sobie poradzisz sam z wymiana;]
Marian, dokladnie - w AUM cewki sa na wcisk
odnosnie swiec kupilem ISKRA po cos ok 10zł szt i smiga rownie dobrze co na NGK
jako ciekawostka:
dedykowane swiece NGK do passata VR6 z konca maja 1995r to ngk platinium po 85zł za szt. (a jest ich 6) coz - zakupilem... po 60 000km stwierdzilem ze warto by zmienic (prewencyjnie) jako ze cienko stalem z kasa na jednym ze zlotow popytalem 2 kumpli z VR6 jakie maja swiece i okazalo sie ze iskty sprawuja sie wysmiecie (z tym ze trzeba zmieniac co ok 25000km) zakupilem i powiem szczerze ze zadnej roznicy nie bylo - ani w osiagach, ani w zuzyciu paliwa ani w rozruchu auta. podsumowujac: skoro nie widac i nie czuc roznicy to po co przeplacac? W skodzie NGK tez zamienilem na iskry i totalnie zadnej roznicy 8) - koszt naprawde niewielki wiec polecam sprobowac chocby w ramach eksperymentu
ps:
na hamowni tez nie pokazalo roznicy :szeroki_usmiech
ps:
choc z drugiej strony jesli mozna je kupic w cenie 18zł/szt to nie wiem czy jest sens oszczedzac (gdy sprawdzalem na allegro przed moja wymiana byly po ok 40zł/szt)
prodriveteam, w moim warsztacie powiedzieli że sprawdzali w jakiejś mądrej książce i wiedzą że są platynowe i dlatego ich czas pracy to około 120tyś - inaczej dużo wcześniej powiedzieliby żebym kupił (mam taką umowę z nimi że sam kupuje części).
prodriveteam, yoschua, to po ilu tysiacach km wymieniasz swiece zalezy od kilku czynnikow, miedzy innymi od stanu silnika i od rodzaju paliwa na ktorym jezdzisz - np. jesli masz swiece dedykowane do 1.8T to swiece sa przystosowane do jazdy na beznynie - jesli dajmy na to jezdzisz na gazie to temperatury osiagane wewnatrz cylindra sa wyzsze niz na benzynie przez co swiece zurzuwaja sie szybciej - paradoksalnie o ile jezdzac na benzynie mozna poznac po wygladzie swiecy w jakim jest stanie i czy mamy dobrze ustawiony zpalon, mieszanke itp. to jezdzac na gazie swieca bedzie zawsze czysta bez nadmiernych sladow nagaru. Ja wymieniam ok po 30 000km - 40zł i 10 minut czasu to nie duze koszta a mam swiety spokoj :wink:
PS: wydaje mi sie ze ze swiecami troche jak z rozrzadem - producent podaje w AUM 120 000 ale jak wymienie po 80 000 to bede spal spokojniej :wink:
Geralt,
dzięki za linka do świec- b. dobra cena i zaraz kupuję :szeroki_usmiech
sam sobie wymienię i git.
PS producent podaje, że się pasek wymienia co 180kkm :szeroki_usmiech :wink:
zgadza się Geralt, ja też zawsze trochę wcześniej wymieniam wszystko niż podaje producent żeby mieć święty spokój i tak jak piszesz z tymi świecami zgadzam się z Tobą tak jest że każda świeca będzie się inaczej zużywała w każdym silniku i między innymi po to są inspekcje serwisowe żeby to kontrolować , ale zauważ też że różnica o jakiej mówimy z yoschua, jest ogromna to nie 5-10tyś. tylko 60tyś. km. Pofatygowałem się i jeszcze raz sprawdziłem i ARX i AGU jeżdżą na tych samych świecach i dla obu aut producent zaleca wymianę świec co 60tyś. km i trzeba pamiętać tak jak Ty piszesz o tym jak te świece są eksploatowane, bo może się okazać że trzeba wcześniej wymieniać bo się zużyły ale jeżdżenia dłużej niż zaleca się nie polecam przykład: gościu wykręcił świece gdy ją wyjął to elektroda mu wypadła ... :|
P.S co do rozrządu to dla 1.8T zaktualizowano wymianę na 160tyś.km powód czynniki klimatyczne i drogowe :diabelski_usmiech
Postaram się dopaść najnowsze dane dotyczące wymian części
Marian, prodriveteam, hehe jakby nie bylo to 5000km/2 miesiace przed zakupem mialem wymieniony rozrzad w ASO - przed zakupem dzwonilem do nich potwierdzili informacje wiec wyglada na to ze szybciej ja bede sprzedawal auto niz wymienial rozrzad (moim egzemplarzem planuje jedzic jakies 3 lata) choc kto wie - moze po 120 000 stwierdze ze nie warto ryzykowac :?
a wracajac do watku swiec to jesli ktos uwaza ze "dopuki dziala to sie nie wymienia" to powiem tylko tyle - moj tata KIEDYS wychodzil z tego zalozenia i skonczylo sie na tym ze musieli zdejmowac glowice - swieca sie ukrecila przy odkrecaniu i w dodatku czesc "kruszywa" wpadla do komory cylindra...
Mam potwierdzoną informacje od szefa serwisu ASO że świece NGK PFR6Q czyli takie jakie mamy w 1.8T (albo przynajmniej takie zaleca producent) wymienia się co 60tyś. km i oczywiście trzeba wziąć pod uwagę rożne czynniki o których pisał Geralt, i może się wtedy okazać wcześniej nadają się do wymiany.
P.S yoschua zapytaj swoich mechaników czy w dobra rubrykę popatrzyli bo 120tyś. to się to dwa życia tych świec :diabelski_usmiech może oni na 1.9TDI popatrzyli zamiast 1.8T bo żarowe to tyle mniej więcej jeżdżą :P Geralt napewno nie zaszkodzi wcześniejsza wymiana ja na swoim pasku zrobiłem 140tyś. i też wymieniłem nie czekałem choć jak pasek oglądałem dokładnie to nic mu nie dolegało 160tyś. robią te paski bez problemu są do tego stworzone :P w końcu ktoś kiedyś napisał że te silniki to pancerny wynalazek VW czyli turbodoładowane 1.8 :szeroki_usmiech
prodriveteam, pancerny to jest VR6 - odpowiednio traktowany na jednym rozrzadzie robio ponad 500 000km a czytalem na forum ze i duzo wiksze przebiegi potrafia osiagac, ale nie powiem jak na pasek (w vr6 sa 2 lancuszki) to 1.8T wymianta :szeroki_usmiech
Witam wszystkich,
Odświeżam temat bo trochę wody w Wiśle upłynęło i pojawiło się kilka nowych marek.
Jakie inne świece niż NGK Koledzy polecają do 1.8T AUM + GAZ? Mogą być na przykład BERU?
Komentarz